برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
پایان نامه بررسی و تفاوت مغالطه، نقد و پارادکس

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه علامه طباطبایی 

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی 

عنوان :

 بررسی و تفاوت مغالطه، نقد و پارادکس

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

کلیات و بررسی بسترهای معرفتی مساله

مقدمه

1-1- تعریف مساله و بیان اهمیت آن:   

مساله­ی مغالطات مربوط به خطای در استدلال می شود و منطق را علم استدلال دانسته در تعریف علم منطق گفته­اند: منطق ابزار علمی است که به کارگیری آن ذهن انسان را از خطای در تفکر باز می­دارد. بنابراین این چنین ابزار باید به گونه­ای باشد که بتوان از آن در علوم مختلف استفاده کرد و هدفش این باشد که از خطای استدلال جلوگیری کند.

طبق تعریفی که از علم منطق شده است این علم می­تواند با همه­ی علوم دیگر پیوند داشته باشد چون در هر علمی ما با استدلال های مختلفی مواجه­ایم لذا این علم می تواند در سطح وسیعی کاربرد داشته باشد از رشته­های مختلف علوم انسانی گرفته تا علوم تجربی و ریاضی. حال شاید این سوال پیش آید که ما همواره در زندگی استدلال می­کنیم و به طور فطری و غریزی از قوه­ی استدلال برخورداریم و پیدایش این منطق با پیدایش آدمی همزمان بوده است اغلب دانشمندان هم بدون اینکه منطق خوانده و بحث مغالطات را آموخته باشند استدلال کرده یا به نقد استدلال دیگری می­پردازند پس فایده­ی این علم چیست؟ در پاسخ باید گفت صرف اینکه ما از یک منطق فطری برخورداریم و از عقل سلیم پیروی می­کنیم ما را از فرا گرفتن علم منطق بی نیاز نخواهد کرد آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که با بکارگیری اصول و قواعد این علم بتوانیم به درستی استدلال کرده و در مواردی نادرستی استدلال­ها را تشخیص دهیم.

شاید بحث مغالطات کاربردی­ترین بخش منطق باشد و فراگرفتن این فن به تمام شاخه­های دیگر مرتبط باشد به عنوان مثال در عالم سیاست می­توانیم مثالهایی مختلفی از انواع مغالطات را بیابیم. شخصیت­های سیاسی مثل هیلتر و ناپلئون به نحو برجسته­ای مغالطه را برای اقناع مخاطب در سخنرانی­هایشان بکار برده اند. بنابراین این بحث به همه­ی علوم دیگر مرتبط می­شود و آشنایی با این مباحث نه فقط برای یک منطق دان بلکه برای همه­ی رشته­ها مورد نیاز است.

اولین بار مغالطات توسط ارسطو به صورت منظم و مدون و به عنوان علم خاص درآمد و خواندن این فن قبل از علوم دیگر به دلیل اینکه ذهن مبتدی از اغلاط عمدی و سهوی مصون بماند، لازم و ضروری دانسته می­شده و اغلب منطق­دانان پس از ارسطو همواره در کتابهای منطق خود مباحثی را در این مورد داشته اند.

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: