برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
پایان نامه بررسی شیوه های تعلیم و تربیت از منظر علمای اسلامی و بررسی میزان آگاهی مدرسان مجتمع آموزش

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
نوشته شده توسط : مدیر سایت

چکیده:

این پژوهش با هدف بررسی شیوه­های تعلیم و تربیت اسلامی از منظر امام خمینی، شهید مطهری و مقام معظم رهبری و میزان آشنایی مدرسان مجتمع آموزش عالی زنان پلیس با این روش­ها و رویکردها و با اهداف فرعی:

1. میزان آشنایی مدرسان مجتمع آموزش عالی زنان پلیس با این روش­ها و رویکردها

2. بررسی وجوه اشتراک و افتراق روش­های تربیتی از نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و شهید مطهری انجام گرفته است.

تحقیق از نظر روش توصیفی و از نظر هدف کاربردی است و جامعه آماری آن شامل مدرسان مجتمع آموزش عالی زنان پلیس می­باشد که تعداد آن­ها 55 نفر بوده و با روش تمام شمار انتخاب شده است. نتایج تحقیق پس از آزمون سؤالات در پژوهش حاضر مبین آن است که:

مدرسان از روش های مورد نظرامام خمینی (ره) با روش بصیرت آفرینی بیشترین شناخت را دارند و روش­های تذکر و تکرار آگاهانه و جاذبه کلام را بیشتر مورد استفاده قرار داده­اند.

مدرسان از روش­های مورد نظر مقام معظم رهبری با روش­های تبادل علمی، تجربه و عقل، مهربان و قانون­گرا بودن و کار علمی منظم بیشترین شناخت را دارند. و روش­های تجربه و عقل و پیراستگی سخن و کار علمی منظم را بیشتر مورد استفاده قرار داده­اند.

مدرسان از روش­های مورد نظر شهید مطهری با روش الگوسازی بیشترین شناخت را دارند. و روش­های محبت و استفاده از هنر را بیشتر مورد استفاده قرار داده­اند و میزان شناخت مدرسان مجتمع عالی زنان پلیس از روش­های تعلیم و تربیت امام خمینی (ره) برابر 79/3، مقام معظم رهبری برابر 03/4 و شهید مطهری برابر 61/3 می­باشد. پس می­توان نتیجه گرفت که در مجتمع زنان پلیس مدرسان با روش­های تعلیم و تربیت از نظر آیت الله خامنه­ای بیشتر آشنا هستند و آن را استفاده می­کنند.

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه:

انسان موضوع تربیت و یکی از اساسی­ترین موضوع­های مطالعاتی این علم محسوب می­شود. چرا که تربیت را فراهم آوردن زمینه برای پرورش دادن و به فعلیت رساندن تمام استعدادها می­دانند که خداوند به­صورت بالقوه در نهاد او به ودیعه نهاده است.

در بیان اهمیت تعلیم و تربیت همین بس که خداوند در آیات بسیاری خود را رب موجودات دانسته و پس از مقام الهویت به ربوبیت و پروردگاری خویش بر جهانیان اشاره می­کند. در آیه 129 و 151 سوره بقره مقام تربیت و رشد انسان­ها را به عنوان وظیفه پیامبران و هدف بلند ایشان می­شمارد و تزکیه به معنای رهاسازی شخص از عناصر بازدارنده برای دست­یابی به مواد و منابع رشد و نمو را از اصول دعوت و وظایف یکایک پیامبران می­شمارد.

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: