برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
پایان نامه ویژگی­های فیزیکی­ ای که در تقطیر بنزین موتور بایتس مورد اندازه­ گیری

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
نوشته شده توسط : مدیر سایت

کلیات تحقیق

  • مقدمه

دلایلی مانند رشد جمعیت، توسعه­ی صنعت، افزایش شهرنشینی و ارتقاء شاخص­های رفاه در زندگی بشر باعث افزایش روزمره­ی مصرف انرژی در جهان شده است. در نتیجه تقاضای استفاده از سوخت­های فسیلی نیز هر روز بیشتر شده که به نوبه­ی خود باعث ایجاد آلودگی­های متعدد می­شود و عواقبی از قبیل گرم شدن کره­ی زمین، ذوب شدن یخ­های قطبی، بالا آمدن سطح آب­های جهان، از بین رفتن گونه­های جانوری و گیاهی و … شده است. همچنین این آلاینده­ها علاوه بر تأثیرات مخرب فوق باعث ایجاد انواع بیماری­ها شده است. و این مسائل موجب نگرانی بشر شده و محققان را بر آن داشته است که برای مشکلات فوق چاره­ای بیاندیشند. بنا به دلایل فوق صرفنظر کردن از سوخت­های فسیلی در حال حاضر ناممکن می­باشد ولی می­توان ترتیبی اتخاذ کرد که وسایل مصرف کننده­ی انرژی­های فسیلیِ بهینه شده با استفاده از سوخت­های با کیفیت، آلاینده­های کمتری تولید کنند. در این راستا محقق در زمینه­های متعددی فعالیت­های مفیدی انجام داده­اند. که ازجمله­ی آنها می­توان به بهبود کیفیت سوخت­های فسیلی از جمله بنزین موتور اشاره کرد. طبق اعلام سازمان محافظت محیط زیست بخش زیادی از آلودگی کلان­شهر­های کشور مربوط به آلاینده­های خودروهای سبک بنزین سوز می­باشد.

بنزین یکی از مهم­ترین محصولات تولید شده در پالایشگاه­های نفت می­باشد که به عنوان سوخت خودروها مورد استفاده قرار می­گیرد. بنزین مخلوط پیچیده­ای از صدها ترکیب فرار و قابل اشتعال مشتق شده از نفت­خام با 4 الی 12 اتم کربن و نقاط جوشی در محدوده­ی 30 الی 220 درجه­ی سانتی­گراد است[1]. این ماده در کشورهای مختلف نام­های مختلفی از­جمله گاز، گازولین، پترول، اسپیریت و … دارد. مؤسسه­ی استاندارد ASTM[1] تعریف زیر را برای بنزین ارائه داده است:”  نفتای پالایش شده­ای که ترکیبات آن اجازه می­دهد بعنوان سوخت در موتورهای درون­سوز مورد استفاده قرار گیرد.”

بطور معمول بیش از 45% نفت­خام به بنزین تبدیل می­شود که حاکی از اهمیت و تقاضای زیاد این ماده می­باشدو این حجم مصرف، مسأله­ی کیفیت و کنترل کیفیت را جهت نیل به اهدافی از قبیل بهبود عملکرد موتورهای بنزین سوز، افزایش عمر قطعات و از همه مهمتر عرضه­ی سوخت استاندارد جهت کاهش آلاینده­های خارج شده از موتور را با اهمیت­تر می­نماید.

این پایان­نامه تلاشی ناچیز جهت ارتقـاء کنترل بر کیفیت فراورده­ی بنزین موتور از طریق پیش بینی عدد آرام سوزی آن با استفاده از داده­های تقطیر به روش شبکه­ی عصبی مصنوعی می­باشد.

در این فصل کلیات تحقیق بررسی خواهد شد به­طوریکه در بخش اول مقدمه­ای بر پایان­نامه و در بخش دوم انگیزه­ی ما در مورد انتخاب این موضوع و اهمیت آن بیان خواهد شد. در ادامه و در بخش سوم مسأله­ی اصلی تحقیق معرفی خواهد شد. ضرورت انجام این رساله در بخش چهارم مطرح شده و در بخش پنجم، اهداف این پایان­نامه که قصد داریم با انجام تحقیقات به آن دست یابیم بیان خواهد شد. در بخش ششم نوآوری­­ای که برای حل مسأله­ی این تحقیق جهت رسیدن به اهداف پایان نامه انجام شده مطرح خواهد شد و در نهایت در بخش هفتم این فصل نحوه­ی فصل­بندی این پایان­نامه فهرست شده است.

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: