برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
پایان نامه مطالعه و بررسی ژئوشیمی و ژنز کانسار آهن میمه

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه اصفهان

دانشکده علوم

گروه زمین شناسی

پایان نامه­ ی کارشناسی ارشد رشته­ ی زمین شناسی گرایش اقتصادی

مطالعه و بررسی ژئوشیمی و ژنز کانسار آهن میمه

 استاد راهنما:

دکتر هاشم باقری

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

کانسار آهن-منگنز میمه در 25 کیلومتری جنوب غربی میمه قرار دارد. هدف از این پژوهش ارائه الگوی ژئوشیمی و تعیین منشا کانه زایی آهن میمه می باشد. برای این پژوهش تعداد 11 نمونه از منطقه جهت آنالیزICP-OESبرداشت شد. مقدار عناصر ماگما دوست مانند فسفر (01/0-0061/0) و تیتانیوم (03/0-0073/0) و وانادیوم (4-19) بسیار پایین کانسنگ، هرگونه منشا ماگمایی نهشته های مورد مطالعه را رد می کند. با استفاده از نمودارهای وانادیوم در مقابل تیتانیوم و نیکل در مقابل کبالت و نمودارهای وانادیوم در مقابل نیکل+کبالت و وانادیوم در مقابل نیکل می توان به منشا رسوبی این کانسار اشاره کرد. تلفیق همه ی داده ها و مقایسه آن با کانسارهای شناخته شده آهن دنیا، اشاره بر تشکیل کانسار آهن-منگنز میمه در یک محیط رسوبی دارد.

کانه اصلی در این محدوده هماتیت است که به صورت برونزدگی های پراکنده غالبا در ارتفاعات دیده می شود. آهن در این محدوده اکتشافی در سنگ آهک اربیتولین دار غالبا به صورت هماتیت و گوئتیت و به میزان کم لیمونیت و مگنتیت دیده می شود. بررسی دگرسانی منطقه، زونهای دگرسانی سیلیسی و کربناتی و ترکیبی از این دو مورد را نشان می دهد. دگرسانی سیلیسی به صورت رگه ای و رگچه ای در واحدهای آهکی و سنگ­های محدوده کانسار اتفاق افتاده است. دگرسانی کربناتی به صورت رگچه­های کلسیتی به شکل استوک ورک و بافت جانشینی در زمینه مشاهده می شود. در نتیجه در طی پنج مرحله دگرسانی، سرانجام سنگ آهک اولیه تحت تاثیر دگرسانی سیلیسی شدن قرار گرفته است به این صورت که کوارتزهای دانه درشت (سیلیسی شدن رگه ای) اطراف کوارتزهای دانه ریز زمینه (سیلیسی شدن انتشاری) را احاطه کرده است.خاموشی موجی در کربنات­های این منطقه نشان دهنده آن است که منطقه تحت تأثیر عوامل تکتونیکی قرار گرفته اند. با توجه به بالا بودن میزان منگنز در این منطقه کانی پیرولوزیت به صورت تیغه ای در درون رگچه­های کوارتز دیده می شود که معمولاً این کانی یک کانی ثانویه است و اغلب از کانی مانگانیت در اثر آبزدایی ایجاد می شود. در اثر این تغییر ترک­های انقباضی بسیار ویژه ای ایجاد می شود. در منطقه مورد مطالعه بازمانده­های پیریت توسط گوئتیت به طور کامل و یا بخشی جانشین شده است. برشی شدن در این منطقه بعد از کانی سازی آهن رخ داده یعنی برشی شدن زمانی رخ داده که منطقه تحت استرس قرار گرفته است شیارهایی ایجاد شده سپس سیلیسی شدن و کربناتی شدن در آن رخ داده است.

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: