برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
پایان نامه تک نگاری آثار اصغر الهی

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
نوشته شده توسط : مدیر سایت

متن کامل پایان نامه با فرمت ورد

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

 

دانشگاه علامه طباطبابی

دانشکده ادبیات فارسی و زبان­های خارجی

 

تک نگاری آثار اصغر الهی

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

در رشته زبان و ادبیات فارسی

 

استاد راهنما: دکتر علی اکبر عطرفی

استاد مشاور: دکتر محمود بشیری

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

چکیده:

با توجه به اقبال و توجه قشر وسیعی از مخاطبان ادبیات که ادبیات داستانی را برای مطالعه­ی خود انتخاب می­کنند، بررسی دقیق آثار نویسندگان معاصر ضرورتی بیش از پیش یافته است. از آنجا که بسیاری از تحلیل­ها و بررسی­های محققان، تنها دسته­ای از آثار یک نویسنده یا شاعر را مورد توجه قرار می­دهد، لزوم تحقیقی وسیع­تر که تمامی آثار وی را در حیطه­ پژوهش و بررسی خود قرار دهد و با توجه به تمامی آن­ها  به نتیجه­گیری بپردازد، بر همگان آشکار می­شود.  تک­نگاری با هدف تحلیل و بررسی تمامی آثار یک نویسنده یا شاعر، به نتیجه­گیری درباره­ی خصوصیات برتر آن آثار می­پردازد.

در این پایان­نامه، آثار اصغر الهی در دو دسته­ی رمان­ و مجموعه داستان­های کوتاه، مورد تحلیل­هایی از لحاظ فرم، محتوا، عناصر داستانی، نکات برجسته­ی روان­شناسی از دیدگاه فروید، یونگ و آدلر و جامعه شناسی از دیدگاه گلدمن قرار گرفت. رمان « مادرم بی­بی جان» به علت داشتن درون­مایه­ای سیاسی و اجتماعی از دیدگاه جامعه­شناسی گلدمن، رمان «سالمرگی» به علت وجود نکات برجسته­ی روان­شناختی از دیدگاه روان­شناسی و داستان­های کوتاه با توجه به عناصر داستانی و محتوایی آن­ها بررسی شدند. در پایان نتیجه­ی به دست آمده از وجود مفاهیمی چون: تقدیرگرایی، تقابل مرگ و زندگی، بینش اسطوره­شناختی، اعتقادات پررنگ دینی و انتقال مفاهیم تخصصی روان­شناسی در آثار اصغر الهی که به زبانی ساده و موجز بیان شده­اند، خبر می­دهد.

 

کلید واژه: اصغر الهی، تک­نگاری، ادبیات داستانی معاصر، رمان، داستان کوتاه، عناصر داستان، تحلیل روان­شناختی، تحلیل جامعه شناختی

 

 

پیشگفتار:

با توجه به تأثیر شگرف ادبیات معاصر ایران در جذب مخاطبان جوان و علاقمندی قشر وسیعی از دانشجویان زبان و ادبیات فارسی به جست­و­جو پیرامون علل موفقیت آثار ادبی معاصر و همچنین روی­آوردن مبتدیان به خلق آثاری جدید، تحقیق و بررسی در این راستا، از اهمیت به سزایی برخوردار است تا علاوه بر آشکار نمودن نکات برجسته­ی کار نویسندگان موفق، راه برای مبتدیان نیز هموار گردد. اما تعداد بسیاری از تحقیقات انجام­گرفته تنها به بررسی آثار محدودی از یک نویسنده و بعضاً مقایسه­ی ناتمامی بین چند اثر ادبی اختصاص یافته است. ازین رو در ابتدای دوره­ی کارشناسی ارشد با در نظر داشتن این موارد، بررسی ادبیات معاصر را هدف اصلی خود قرار دادم و با راهنمایی آقای دکتر عطرفی، تک­نگاری آثار اصغر الهی را برگزیدم. تا پیش از انتخاب این موضوع برای پایان­نامه اطلاعات چندانی درباره­ی نویسنده­ی مذکور نداشتم و پس از خواندن آثار ایشان به بررسی آن­ها علاقمند شدم. لازم به ذکر است که در انتخاب پژوهش درباره­ی این نویسنده و نوع بررسی آثار وی، استاد بزرگوارم نقش به سزایی داشتند و تا پیش از راهنمایی­های ایشان، از اصغر الهی، جز نامی نشنیده بودم. سپس به گردآوری اطلاعات مورد نیاز پرداختم و پایان­نامه­ی حاضر نتیجه­ی همان واکاوی­هاست. حجم وسیعی از این پایان­نامه به ارائه­ی مطالبی درخور موضوع آن می­پردازد اما داستان­های موجود در کارنامه­ی نویسنده، قابلیت بررسی­های عمیق­تری از دیدگاه انواع نقد ادبی را داراست. در پایان این گفتار تشکر و قدردانی خود را از زحمات آقای دکتر عطرفی و همچنین استاد مشاور آقای دکتر بشیری ابراز می­نمایم.

 برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: